別名方包的方芷盈是嚴重聽障,一出生就已活在無聲世界。即使戴上助聽器,也無法聽清別人說話,要靠讀唇理解。

 


方包在主流中小學讀書,那時她常常獨自一人,「我唔識得點樣同同學溝通,或者佢都唔知點樣同我溝通,咁我都唔想麻煩佢哋。」方包小時候在聾人中心學習說話,發音有點不清,但溝通也沒有難度,只需多點時間和耐性。只是並非每個人都願意付出這耐性,「佢可能覺得同我溝通要用好多耐性同時間,佢哋可能覺得好攰,所以唔想同我哋傾偈。」她再補上一句:「我都明白嘅,好理解。」

在孤單的世界裡,畫畫是她的救贖。她小時候就喜歡臨摹叮噹、龍珠等漫畫,慢慢培養出畫漫畫的興趣,「因為我細個好少講嘢,但又好多想法,所以我就想畫一格格嘅漫畫去表達我嘅想法。畫畫對我嚟講,係一個可以同人溝通嘅方式,令我唔會覺得好孤單。」一枝筆、一本畫簿,為她的無聲世界開了一扇窗。

她中學畢業後在香港知專設計學院讀平面設計,現在任職平面設計師,亦不時會上載漫畫到她的Facebook專頁「我的無聲世界」。漫畫內容大多是她的生活點滴,題材輕鬆。在此之前,她亦曾出版過數本漫畫,包括《我的無聲世界》、《無聲的戀愛世界》、《無聲的旅遊闖蕩》等等。沒有聲音,令她的靈感更豐富,「我哋可能吸收唔到人哋講緊乜嘢,個腦會有空白,嗰個空白可能會有好多唔同嘅幻想。」

她也曾怨過:「以前中學嘅時候會覺得點解我聽唔到嘢?點解人哋聽到嘢?好唔開心。但係大個諗返,其實聽唔到嘢係好小事,最緊要你而家做緊咩嘢,我覺得知道自己做緊咩就會好開心。」聽障少不免為她帶來不便,她卻笑說:「我覺得會訓練到我哋EQ高,同埋心靈強大,仲會有好多耐性。」

撰文:鄭靖而
攝影:胡智堅

arrow
arrow
    全站熱搜

    莉娜手語工作坊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()