沒有聽覺,此生便與音樂絕緣嗎?天生嚴重聽障的方包學了結他差不多半年,「可能聽唔到係咩音,但你會感覺到,結他靠喺你心口,你會感覺到有冇彈錯。」她把節拍器戴在手臂上,再用手機應用程式調節拍子,節拍器就會隨著拍子而震動,她再跟著手臂上感受到的節拍彈結他。小時候,她也覺得自己做不到,「好細個嘅時候,見到人哋彈結他,好有型。但覺得冇可能,因為都係要聽。」長大後,她卻覺得其實也可一試,「生命冇take2,所以有咩想做就去做。」

 


「我鍾意側田,佢把聲好好聽,好容易聽得明白,同埋佢唱得好感動。」方包說自己偏愛男歌手,因為女歌手聲音太高頻,未必聽得清楚。即使聽得模糊,方包也有自己的方式去聽歌,「我會睇住個MV,嗰度會有歌詞,我會一邊聽,一邊感覺。我睇住畫面就會聽得明唱緊咩。」

除了聽歌有自己方式,方包亦會以自己方式剪片。方包曾參加過兩屆香港國際聾人電影節,其中一年更獲得第三名,現時她亦不時在其Facebook專頁「Hear More聽多一點」,上載由她及其聾人朋友製作的短片。拍攝、訪問、剪接、打燈通通由她們一手包辦,「剪片嘅時候,譬如會加中文字幕,咁要睇佢唇型講緊咩,然後打字幕。如果加背景音樂,我會用手摸喇叭,你會感覺到係大聲定細聲。」瓣數多多的她,希望給人知道,聾人有很多不同的能力,「畀人知道,唔係聽唔到嘢就做唔到嘢。」

撰文:鄭靖而
攝影:胡智堅

arrow
arrow
    全站熱搜

    莉娜手語工作坊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()