close
染了一頭藍髮,頸和手都是藍色蝴蝶紋身,65歲的潮老黎麗霞,62歲才創業,享受人生下半場仍可由零開始狂衝的感覺。(李家皓攝 )(蘋果日報)

「我仲未想做阿婆,叫我黎姑娘啦」。甫見面,黎麗霞這樣自我介紹。剛獲勞福局友善聘用獎,她是社企閃耀娛樂製作的創辦人。「得獎嘅唔係大型電訊公司就係公營機構,得我哋咁蚊型」。難怪她一面自豪,退休後迎來第二人生,62歲才創業,堅持不申請政府資助,只為訓練聾人搭建舞台,由民間自發創造就業。「頭一年最慘,無出過糧俾自己,但就試過信用卡透支出糧俾伙記」。走到人生下半場,剛夠資格兩蚊坐巴士的黎姑娘,繼續勇往直前不肯認老。 記者 呂麗嬋

 

週六早上,重建後的牛頭角上邨商場仍小貓三幾隻,黎姑娘與七個伙記已在開工。八個人,除了黎麗霞,清一色大隻男。「呢個行業,要搬音響又要set台,係勞動工作,不嬲男多女少」。蚊型社企,由設計、搭建舞台到接駁音響,甚麼都要一腳踢,黎姑娘打趣謂自己退休後的第二人生,辛苦過以前。「噚晚記協晚宴,完場成12點,拆番個台同啲佈景,搞得嚟都半夜,第二朝又要開工,有時喺球場,又要日曬雨淋」。

 

很辛苦,但她自言很喜歡衝衝衝的team work感覺。「最初要磨合,我嘅手語又唔好,唯有用筆寫,佢哋無點讀過書,寫又難,唯有俾多啲耐性溝通」。黎姑娘解釋。阿勇、一鳴,石波,都是聾啞人士。阿勇原本在酒店做清潔、一鳴送外賣,石波派報紙,都是基層工作,曾幾何時,他們仨都習慣打幾份工。「好似阿勇,之前除咗清潔,仲做埋倒垃圾」。生活艱難,16歲為養家老早輟學的她最明白

 

「佢做嘢係好心急,其實得個樣惡!」伙記阿勇在打手語,其他人哄堂大笑,難得站在一旁的黎姑娘絲豪不在意,笑作一團。「最初要請一批師父做,同一時間請一批聾啞伙記,一對一,等佢哋跟住學」。原本5個人的工作,她用上10個人,很傻,她說視作投資。「我俾佢哋一樣嘅人工,傷唔傷殘都好,人同此心,你唔出人工或只俾一半,會無咁有心機學」。薪酬支出雙倍,租車出糧又要付現金,黎直言頭一年不單自己無糧出,還要瞞着丈夫問銀行借錢。

 

「依家過咗唔怕講」。一味夠勇,她大笑。耳珠釘了兩個洞、染了一頭藍髮,頸和手都是藍色蝴蝶紋身,65歲的黎姑娘,又剛烈又潮。「老囉,不過我唔認!」嗓門大又感性,像勇武版「肥媽」,她自言可以好惡。「我會鬧人,試過叫個伙記即刻走,呢行一定要準時,話咗10點交場,遲5分鐘都係遲」。好在這行也靠口碑,用心總有回報。「唔好因為我哋請聾人做嘢,係社企先幫襯,我寧願你覺得係做得好…依家好多音響器材同架貨車,都係賺到錢逐樣買」。她說。

 

五兄弟姊妹排第二,開過時裝店、揸過保母車,停不下來的黎姑娘,謂做得最耐的其實是議員助理。80年代,工餘最大娛樂是做義工,由地區義工到互委會秘書,由唔識政治的師奶仔到助選智囊,親歷多場選戰,戰役有勝有負,做過涂謹申議辦總幹事,又加入過支聯會做常委。2010年自覺功成身退,她已想搞社企回饋社會。「做助理時成日幫手搞活動,要印橫額、搞活動又要砌吓舞台」。由外判到自己搞公司,2014閃耀正式成立,物換星移,這個非常師奶,路見不平性格未改。

 

「有次喺酒樓做嘢,中場休息坐喺後樓梯飲汽水,有個職員出嚟,叫佢哋小心唔好倒瀉,我企正隔籬,個職員講完佢哋聽唔到,竟然用隻腳踢,我好嬲,即刻投訴,搞到經理道歉先收科」。對伙記遲到零容忍,如因殘疾被欺凌,她第一時間同你死過。「大不了少做一單生意,我話如果佢哋係你屋企人,你會唔會咁對佢先?」讓友善聘用落地,65歲仍然熱血的黎姑娘反問。 

 

除了聘用聾人工友,黎姑娘還有4個年輕的得力助手,主理設計及音響,全男班的組合,萬綠叢中一個黎姑娘。(李家皓攝  阿勇(左)是聾啞人士,黎姑娘說話時動作特別大,她笑言自己手語麻麻,唯有表情搭夠。(張志華攝  「先聘用後培訓」的模式,令薪酬成本大增,但黎麗霞說已走過最艱難時間,聾啞伙記基本上已滿師可獨當一面。(張志華攝 
一字排開的大隻男是健聽者,右二主理設計的阿Ken,說與聾啞人士合作,需時磨合但也是學習的過程。(張志華攝  4個健聽伙記、3個襲人幫工,週六早上,16呎乘8呎的台,8個人分工合作,充滿默契。(張志華攝  剛獲勞福局友善聘用獎,閃耀娛樂製作是唯一得獎的蚊型社企,難怪黎麗霞一面自豪。(受訪者提供圖片)
六四將至,曾出任多屆支聯會常委的黎麗霞,說近幾年因全力搞社企故已退任,但每年六四的燭光集會不會缺席。(受訪者提供圖片) 由地區義工到互委會秘書,由唔識政治的師奶仔到助選智囊,黎麗霞做過涂謹申議辦總幹事,又曾為劉千石助選。(受訪者提供圖片) 80年代,工餘最大娛樂是做義工,年輕的黎姑娘也不例外,物換星移,這個今日已屆65歲的非常師奶,路見不平性格未改。(受訪者提供圖片)
全男班的組合,黎姑娘儼如社企內的眾人媽媽,她直言喜歡team work的感覺,雖已65歲,從無想過要退休。(受訪者提供圖片)
arrow
arrow
    全站熱搜

    莉娜手語工作坊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()